הפסקת אש הומניטרית הוכרזה במריופול, מאות אלפים ימלטו

שלמה ריזל No Comments on הפסקת אש הומניטרית הוכרזה במריופול, מאות אלפים ימלטו

בנט שוחח עם זלנסקי פעם שלישית ביממה | במקביל למאמצי התיווך הישראליים: ביממה האחרונה, לראשונה מאז תחילת הלחימה לפני כשבוע וחצי נראו שוב רכבות ושיירות של משוריינים רוסיים שנעות לכיוון הגבול עם אוקראינה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוסיה מכריזים הבוקר (ראשון) בשנית על הפסקת אש שמטרתה לאפשר יציאת אזרחים ממריופול שבאוקראינה, זאת לאחר הפסקת האש שהוכרזה בשבת וקרסה תוך מספר שעות. בשעה 12 בצהריים (שעון אוקראינה) תחל הפסקת האש וצפוי פינוי של 400 אלף בני אדם.

במקביל, ולמרות מאמצי התיווך הישראליים נראה שמוסקבה נחושה להמשיך את הלחימה בשטח ואף להסלימה עד להשגת המטרות הרוסיות. ביממה האחרונה, לראשונה מאז תחילת הלחימה לפני כשבוע וחצי נראות שוב רכבות ושיירות של משוריינים רוסיים שנעות לכיוון הגבול עם אוקראינה.

אתמול הצהיר הנשיא הרוסי פוטין גם לפני הפגישה עם בנט וגם לאחריה כי הוא מתכוון להמשיך בלחימה עד להשגת המטרות הרוסיות וניתן להעריך כי גם אם תוכרז הפסקת אש היא תהיה בתנאים הרוסיים: כניעה מוחלטת של אוקראינה, החלפת הממשל הקיים בממשל בובות פרו רוסי והרחקת אוקראינה מהמוסדות האירופיים ונאט"ו. פוטין הצהיר כי כל מדינה שתספק מטוסי קרב לאוקראינים – תחשב כאויב ו"נבוא איתה חשבון מבחינה צבאית".

אלפי אוקראינים בחרסון יצאו הבוקר להפגין כנגד הכיבוש הרוסי בעיר. קובי שטרן, ישראלי תושב חרסון סיפר ל'כאן חדשות' כי האוכל בעיר הולך ואוזל. "אנשים עומדים בתור שעות כדי לקבל פת לחם".

כאמור, בשטח נמשכת הלחימה כל העת 

11:07 – חיל האוויר הרוסי תקף בסיס הדרכה של הצבא האוקראיני בדונייצק, במקום שבעה הרוגים ושני פצועים

10:38 – יחידות ההגנה האזרחית של אוקראינה יירטו טיל בליסטי ששוגר על ידי הרוסים בשמי 'זוהרס' בדונייצק

10:33 – אזעקה הופעלה בקייב עקב חשש מהתקפה רוסית אווירית

9:37 – מטח גרדאים ששוגר על ידי הרוסים פגע בשכונת המגורים 'סטליבקה' בחרקוב. שבעה הרוגים ושני פצועים במקום

9:30 – מטוס קרב רוסי תקף מבנה מגורים במרכז שונה אזרחית ב'גאסטומל' סמוך לבירה קייב. ארבעה הרוגים ושני פצועים במקום

9:08 – מטוסים רוסיים תקפו מבנה של הצבא האוקריני במרכז חרקוב. שני הרוגים במקום

8:53 – הרוסים תקפו בניין מגורים במרכז חרקוב. חמישה הרוגים ושנים פצועים במקום

8:14 – הרוסים שיגרו טיל נ"ט לעבר נגמ"ש אוקראיני בחרקוב, ארבעה הרוגים במקום

6:10 – אזעקה בקייב בעקבות מתקפה אווירית. פיצוצים במרחב

ראש הממשלה, נפתלי בנט נפגש אתמול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם הקנצלר הגרמני, אולף שולץ. בנוסף, בנט שוחח עם הנשיא הצרפתי מקרון ועם הנשיא האוקראיני זלנסקי 3 פעמים ביממה האחרונה.

בנט נועדם פוטין במשך כשלוש שעות. גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט ובפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה. לפי הגורם, ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין. בקרמלין אמרו כי הפגישה בין השניים "הייתה טובה".



0 תגובות